Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου, Σχ. Έτος 2021-2022

 

25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, ΚΩΣΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΧ. ΕΤΟΣ 2021-2022

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Η  Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου,  στοχεύοντας στην ομαλή και δημιουργική λειτουργία του σχολείου, σας γνωστοποιεί τους βασικούς κανόνες που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

Η ακριβής τήρηση του εσωτερικού κανονισμού αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών/τριών, των γονέων και κηδεμόνων.

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Το σχολείο μας οραματίζεται να υποστηρίξει τα παιδιά ώστε να γίνουν άνθρωποι καλλιεργημένοι και όχι απλά μορφωμένοι. Να τα στρέψει στην αναζήτηση του προσωπικού τους δρόμου στη ζωή και στη συνάντηση με το νόημα αυτής. Να έχουν αξίες και να νοιάζονται για ό,τι τους περιβάλλει και μέλημά τους να είναι το να γίνεται η ζωή αυτή καλύτερη για όλους και, πρωτίστως, για τον αδύνατο.

Θέλουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο ως χώρο μάθησης, να ζουν σε αυτό χαρούμενα, να κάνουν αληθινούς φίλους και να ακολουθούν ένα υγιεινό προφίλ ζωής. Να πιστεύουν στον εαυτό τους και να γίνουν άτομα υπεύθυνα, ικανά να αναλάβουν διαφορετικούς ρόλους στη ζωή και να ανταποκρίνονται σε αυτούς δημιουργικά.

Για τους παραπάνω λόγους το σχολείο μας πέρα από το μάθημα στην τάξη και τις καθιερωμένες σχολικές γιορτές κάνει πολλές άλλες δράσεις και εκδηλώσεις με στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν και να βιώσουν την πραγματική ζωή. Να νιώσουν συναισθήματα, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και  να γνωρίσουν ανθρώπους από άλλους χώρους. Καλούμε ειδικούς με κάθε ευκαιρία, πραγματοποιούμε εκπαιδευτικά σχολικά προγράμματα και συμμετέχουμε σε σχολικά δίκτυα. Διοργανώνουμε συναντήσεις με άλλα σχολεία και συμμετέχουμε σε μαθητικούς διαγωνισμούς. Εφαρμόζουμε πρότυπη διαχείριση απορριμμάτων και αναπτύσσουμε σταθερά τη φιλοζωία.

Καλλιεργούμε σταθερά τον εθελοντισμό προσφέροντας στο ίδιο το σχολείο αλλά και σε ομάδες που έχουν ανάγκη καθώς και σε χώρους της πόλης, εμπλέκοντας πάντα και τους γονείς.

Το σχολείο μας, τέλος, ενδιαφερόμαστε να είναι επίσης ένας χώρος συνεργασίας, μάθησης και αλληλεγγύης και ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς,  ώστε να  εργάζονται σε αυτό με μεράκι και παράλληλα να βελτιώνονται επαγγελματικά.

 

 

 

 

 

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Προσέλευση-Αποχώρηση

1.Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει στις 8.00 π.μ. με την προσέλευση των μαθητών στο χώρο του σχολείου. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς–συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών/τριών (8:00 π.μ.- 8:15 π.μ. ), αν δε συντρέχει σοβαρός λόγος, δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανείς  άλλος εκτός των μαθητών/τριών  και των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές/τριες τοποθετούν τις τσάντες τους έξω από τις αίθουσες στον προβλεπόμενο χώρο. Οι γονείς-κηδεμόνες, εκτός εξαιρέσεων, δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς, για λόγους ασφαλείας, αλλά και γιατί αποβαίνει σε βάρος της ροής του μαθήματος.  Στις 8:15 π.μ., μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), και με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο.

2. Οι γονείς – κηδεμόνες των μαθητών έχουν την ευθύνη για την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στο σχολείο.

3. Οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη της Διευθύντριας του σχολείου.

4. Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης (ώρα 13:15 μ.μ.  για την Πρωινή Ζώνη και ώρα 15:00 μ.μ. ή 16:00 μ.μ. για το Ολοήμερο).

5. Κατά τη λήξη του ωραρίου οι γονείς-κηδεμόνες δεν εισέρχονται στις τάξεις και παραλαμβάνουν, έγκαιρα, τους μαθητές στην έξοδο του σχολείου χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους, περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, έχουν απαραίτητα μαζί τους την κάρτα εξόδου (την οποία έχουν προμηθευτεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου κατόπιν κατάθεσης σχετικής Υπεύθυνης Δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους) και την επιδεικνύουν σε καθημερινή βάση.

6. Αποχώρηση μαθητή/τριας  από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων και διευθύντριας, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών με ευθύνη των γονέων, υπογραφή εγγράφου παραλαβής μαθητή/τριας).

7.  Οι μαθητές που φοιτούν και στο ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου αποχωρούν με συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα στις προβλεπόμενες ώρες, που έχουν δηλώσει και παρακολουθούν κανονικά το ωρολόγιο πρόγραμμα. Αποχώρηση πριν την ώρα που προβλέπεται και έχει δηλωθεί  γίνεται μόνο για σοβαρούς λόγους (ασθένεια, κλπ.).

 

ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

1. Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

2. Οι μαθητές δεν απουσιάζουν από το σχολείο, παρά μόνο για σοβαρούς λόγους.

3. Όταν κάποιος μαθητής/τρια αρρωστήσει ή αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας, θα πρέπει να ενημερώνεται η διευθύντρια και ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, άμεσα.

4. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου επιτρέπεται μόνο με τη συμπλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας ( αφορά στις τάξεις: Α΄ και Δ΄ και έχει ισχύ 3 χρόνια).

5. Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και tablet σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στον χώρο του σχολείου και στις σχολικές εκδρομές.

6. Οι μαθητές/τριες δε φέρνουν από το σπίτι παιχνίδια στο σχολείο. Έχουν στην τσάντα τους όσα είναι αναγκαία για τη διεξαγωγή του μαθήματος και τη σίτισή τους.

7. Οι μαθητές/τριες είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη των προσωπικών τους αντικειμένων και κατά την αποχώρηση από το σχολείο φροντίζουν να πάρουν τα προσωπικά τους είδη (ζακέτες, μπουφάν κλπ).

 

 

 

Διάλειμμα

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο και δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους για λόγους ασφαλείας. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε προκαθορισμένες θέσεις στο προαύλιο. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του, παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί και τακτοποιημένοι.

Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Κανόνες που αφορούν την τήρηση των υγειονομικών μέτρων προστασίας από τη διασπορά του covid

Τη φετινή σχολική χρονιά και προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και να προστατέψουμε τα μέλη της σχολικής κοινότητας από τη διασπορά του κορωνοιού, έχουν γίνει  τροποποιήσεις στο ωράριο του σχολείου και έχουν παρθεί συγκεκριμένα μέτρα υγιεινής:

·         Εφαρμόζουμε σχολαστικά τα μέτρα προστασίας σε σχέση με την εφαρμογή της μάσκας, το συχνό πλύσιμο των χεριών και την υγιεινή των σχολικών χώρων και των εποπτικών υλικών όπως ακριβώς προβλέπονται στις σχετικές εγκυκλίους για την προφύλαξη από τη διασπορά του εν λόγω ιού.

·         Ενημερώνουμε τους μαθητές και τους γονείς για την ανάγκη συμμόρφωσης αλλά και τον ενδεδειγμένο τρόπο προστασίας από την πανδημία.

·         Οι μαθητές/τριες του σχολείου έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες (Α’ Γ, ΣΤ’ και Β’,Δ’, Ε’) και έχουν διαφορετική ώρα προσέλευσης και αποχώρησης από το σχολείο καθώς και διαφορετικά διαλείμματα σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

ΩΡΕΣ

ΤΑΞΕΙΣ

Α’- Γ’- ΣΤ’

ΩΡΕΣ

ΤΑΞΕΙΣ

Β’- Δ’- Ε’

8.15 – 9.00 π.μ.

1η

8.15 – 9.00 π.μ.

9.00 – 9.40 π.μ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

9.00 – 9.20 π.μ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

9.40 – 10.00 π.μ.

2η

9.20 – 10.00 π.μ.

10.00 – 10.45 π.μ.

3η

10.00 – 10.45 π.μ.

10.45 – 11.30 π.μ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

10.45 – 11.00 π.μ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11.30 – 11.45 π.μ.

4η

11.00 – 11.45 π.μ.

11.45 – 12.20 π.μ.

5η

11.45 – 12.30 π.μ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12.20 – 12.30 π.μ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12.30 – 12.40 π.μ.

12.30 – 1.15 μ.μ.

12.40 – 1.15 μ.μ.

 

 

 

 

 






ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ –ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Ο Διευθυντής/η Διευθύντρια 

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
  • Είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Οι εκπαιδευτικοί

Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.

Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν στους ίδιους και στο σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Συνεργάζονται με τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις Επιστήμες της Αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν, ενεργά, στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.

Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.

Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.

Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.

3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.

Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Επικοινωνούν,όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

Γονείς και κηδεμόνες

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά τους (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του σχολείου), ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στους μαθητές/μαθήτριες.

Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ενημέρωση γονέων

1. Για την ενημέρωση των μαθητών οι γονείς και οι κηδεμόνες ενημερώνονται από τον/την  εκπαιδευτικό της τάξης σε ημέρες και ώρες που έχει προγραμματίσει ο/η εκπαιδευτικός σε μηνιαία βάση και έκτακτα όποτε κριθεί αναγκαίο.  Οι γονείς και οι κηδεμόνες παρακολουθούν, με ενδιαφέρον, τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.

2. Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή/στη Διευθύντρια ή στην Προϊσταμένη/στον Προϊστάμενο του Σχολείου.

3. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει θα πρέπει να ενημερώνεται η Διευθύντρια και  ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, οι οποίοι θα  διευθετήσουν το θέμα.

4. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κλπ. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου, εφόσον υπάρχει, και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές απαγορεύονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου - γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια κ.ά.

Για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί:

  • Εφαρμόζουν κατάλληλες πρακτικές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση αρνητικών συμπεριφορών μεταξύ των μαθητών.
  • Συζητούν με τους/τις μαθητές/τριες για τα δικαιώματά τους, τους κανόνες συμπεριφοράς, στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.
  • Παρέχουν στους/στις μαθητές/τριες κατάλληλους τρόπους έκφρασης της επιθετικότητας (όπως τα αθλήματα, οι τέχνες κτλ.) και ανάλογες ευκαιρίες για επιτεύγματα και καταξίωση.
  • Ενισχύουν τη φιλία μεταξύ των μαθητών και αναδεικνύουν την αλληλεγγύη της παρέας των φίλων ως το πλέον κατάλληλο μέσο για την αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο.
  • Ευαισθητοποιούν τους γονείς για το πρόβλημα, στις ατομικές και στις ομαδικές συνεργασίες.
  • Αντιμετωπίζουν τις αιτίες απομόνωσης και περιθωριοποίησης μαθητών.
  • Δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ένταξη στη σχολική ομάδα των νεοφερμένων μαθητών ή των μαθητών με ειδικά προβλήματα και ανάγκες.
  • Ασκούν ουσιαστική εποπτεία των χώρων του σχολείου στους οποίους πιθανολογείται εκδήλωση εκφοβισμού και βίας μεταξύ των μαθητών.
  • Καλλιεργούν δεξιότητες στους/στις μαθητές/τριες για ειρηνική διευθέτηση συγκρουσιακών καταστάσεων.

Οι μαθητές/τριες:

Εκφράζουν τις επιθυμίες τους και τα θέλω τους με τρόπο ειρηνικό και μέσα από τον διάλογο.  Ακούνε πριν μιλήσουν. Περιμένουν και δε διακόπτουν τον συνομιλητή τους. Σέβονται τις απόψεις των άλλων, ακόμα και αν δεν συμφωνούν με αυτές τις απόψεις.

Εκφράζουν λεκτικά τα συναισθήματά τους και επιλέγουν σωστές μορφές συμπεριφοράς.

Στη σχολική τάξη, εργάζονται όλοι σαν μια ομάδα. Τηρούν τους κανόνες συμπεριφοράς, στηρίζουν και φροντίζουν ο ένας τον άλλον. Όλοι έχουν δικαίωμα έκφρασης των απόψεών τους και κανενός οι απόψεις δεν είναι κατώτερες από τις απόψεις κάποιου άλλου συμμαθητή.

Αν παρατηρήσουν φαινόμενα βίας στους ίδιους ή τους/τις συμμαθητές/τριές τους, μιλάνε σε κάποιον δάσκαλο ή δασκάλα.

Οι περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων γίνονται αντικείμενο ευρύτερης συζήτησης στην τάξη (ανάλυση του προβλήματος, ανακάλυψη των κινήτρων, εντοπισμός και εξεύρεση εναλλακτικών τρόπων θετικής προσέγγισης του ζητήματος).

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ

Τμήμα ένταξης

 

 

Οι γονείς/κηδεμόνες  συνεργάζονται  με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και τον/την εκπαιδευτικό στο τμήμα ένταξης, όταν χρειαστεί  το παιδί τους να έχει, επιπλέον, εξατομικευμένη υποστήριξη στο σχολείο για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή του προκειμένου να ενταχθεί πιο ομαλά στην τάξη του.

Συνεργασία με την ΕΔΕΑΥ

Οι γονείς/κηδεμόνες επικοινωνούν και συνεργάζονται με το εξειδικευμένο προσωπικό (ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό) που εργάζεται στο σχολείο,  προκειμένου να βοηθηθούν οι ίδιοι στον απαιτητικό ρόλο του γονέα με συμβουλευτική υποστήριξη όταν τη χρειάζονται ή να ζητήσουν την υποστήριξη του παιδιού τους στο σχολείο από το υπεύθυνο προσωπικό.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ/ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 25ου  Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας πραγματοποιήθηκε μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας  όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Η τήρησή τους από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

 

                                                                                                           Τόπος Χαλκίδα

                                                                                                                27 /09/21

                                                                                                                                                                                                                                                  Η Δ/ντρια Σχ. Μονάδας

                                                                         Μανούσου Δήμητρα