"Ομαδομαζέματα- Θαλασσομαντέματα"

Οι μαθητές της Ε'2 τάξης παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και πολλή χαρά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ομαδομαζέματα - Θαλασσομαντέματα" την Τρίτη 5/4/22 και την Τρίτη 12/4/22.

 Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε σε δύο τρίωρες συναντήσεις στο σχολείο μας από την κυρία Φραντζέσκα Ακριώτη, ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Νόμου Εύβοιας.

 Μέσα από παιδαγωγικές δραστηριότητες και παιχνίδια τα παιδιά επεξεργάστηκαν σημαντικές έννοιες και αξίες της ζωής μας, όπως η φιλία, η συνεργασία, η αποδοχή, η ασφάλεια, η αυτοεκτίμηση και η διαχείριση των συγκρούσεων.


Λίγα λόγια για το  «Ομαδομαζέματα- Θαλασσομαντέματα»…

Το υλικό «Ομαδομαζέματα- Θαλασσομαντέματα» προέρχεται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας  ΠΕ Ρόδου και υλοποιείται στις τάξεις της Ε΄, ΣΤ’ Δημοτικού και Α΄Γυμνασίου. Συνήθως πραγματοποιείται σε 3-4 διδακτικές ώρες από τα στελέχη των Κέντρων Πρόληψης. Μπορεί να γίνει, επίσης,  σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μετά από σχετική εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο υλικό επιχειρεί με ένα ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο να αναδείξει τη σημασία της συνεργασίας μέσα στην τάξη και επιδιώκει την ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων των νέων. Μέσα από παιδαγωγικές δραστηριότητες και παιχνίδια επεξεργάζεται σημαντικές έννοιες και αξίες για τη ζωή μας, όπως, η φιλία, η αποδοχή, η ασφάλεια, η αυτοεκτίμηση, η διαχείριση της σύγκρουσης, οι οποίες συμβάλλουν στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και στην αποφυγή βλαπτικών συμπεριφορών.

            Στο νομό μας υλοποιείται από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας  ΠΕ Ευβοίας, μετά από συνεννόηση με τη διεύθυνση και το διδακτικό προσωπικό του σχολείου.

 

«Η Γέφυρα της Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο»

Το συγκεκριμένο υλικό προέρχεται από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προληπτικών παρεμβάσεων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση «Το Σχολείο που Ονειρεύομαι» του Κέντρου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΚΑΝΑ.

Πρόκειται για βραχεία παρέμβαση σε μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού, 4 διδακτικών ωρών (2 2ωρα) στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου που έχει στόχο να ενδυναμώσει τους μαθητές, συνδέοντάς τους με τις ικανότητες, τα αποθέματα και τις αξίες, σαν πηγή δύναμης και μεταμορφώσεων στη σχολική κοινότητα.

Τα παιδιά καλούνται να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν τα δυνατά τους σημεία, τα εφόδια που αποκόμισαν από το σχολείο που αφήνουν και να «ονειρευτούν» το σχολείο που θα πάνε, φτιάχνοντας «γέφυρες» μετάβασης με υλικά τις ιδέες τους, τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.