eTwinning project "Explorers of Diversity" 2024-25


Our school participates in a collaborative eTwinning project entitled "Explorers of Diversity" in collaboration with teachers and students from Turkey, Portugal, Spain, Tunisia, Ukraine, Romania, Georgia and Latvia. On this page, our joint actions during the project will be announced!

To σχολείο μας συμμετέχει σε συνεργατικό έργο eTwinning με τίτλο "Εξερευνητές της Διαφορετικότητας" σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες από την Τουρκία, την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ουκρανία, τη Ρουμανία, τη Γεωργία και τη Λιθουανία. Σε αυτή τη σελίδα θα δημοσιεύονται συχνά κατά τη διάρκεια του έργου οι κοινές μας δράσεις!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΜΗΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ


ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

Γνωριμία μαθητών/τριών των συμμετεχόντων χωρών μέσω Padlet

https://padlet.com/monika_brozek/say-hello-and-tell-us-something-about-yourself-cj8oibhlbd2lfn5i

Είχαμε μια διαδικτυακή συνάντηση στις 29/09/24. Συστηθήκαμε και μιλήσαμε για τις δραστηριότητες του έργου.



ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Ο μήνας ήταν γεμάτος δημιουργικότητα, συνεργασία και όμορφες εμπειρίες στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μας έργου eTwinning "Explorers of Diversity". Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά σε δύο ξεχωριστές δράσεις που ενίσχυσαν τόσο την επικοινωνία και τη φιλία με τους ευρωπαίους εταίρους μας, όσο και τη δημιουργική και καλλιτεχνική τους έκφραση.
Guessing Game: Who am I?
Μέσα από ένα ευχάριστο και παιγνιώδες διαδραστικό παιχνίδι, τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους ή στοιχεία της κουλτούρας τους με σύντομες περιγραφές, χωρίς να αποκαλύπτουν την ταυτότητά τους. Οι υπόλοιποι προσπάθησαν να μαντέψουν ποιος ήταν κάθε φορά, γεγονός που ενίσχυσε την παρατηρητικότητα, την κριτική σκέψη και την πολιτισμική κατανόηση. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τους φίλους μας από την Ευρώπη και να εξασκηθούμε στην αγγλική γλώσσα.




https://learningapps.org/view37179176

Logo Competition
Με έμπνευση και ενθουσιασμό, οι μαθητές συμμετείχαν στον διαγωνισμό για τη δημιουργία του λογότυπου του έργου μας. Μέσα από τα σχέδιά τους, αποτύπωσαν τα μηνύματα της διαφορετικότητας, της ενότητας και της αποδοχής. Όλα τα έργα συγκεντρώθηκαν και πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική ψηφοφορία για την επιλογή του λογότυπου που θα μας εκπροσωπεί. Η δράση αυτή έδωσε έμφαση στη δημιουργικότητα, στη συνεργασία και στη σημασία της δημοκρατικής διαδικασίας.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Ο μήνας Νοέμβριος ήταν αφιερωμένος στη δημιουργία Word Art συνθέσεων, μέσα από τις οποίες οι μαθητές μας εξερεύνησαν με έναν πρωτότυπο τρόπο την έννοια της διαφορετικότητας. Σε αυτή την όμορφη δράση, κάθε παιδί επέλεξε λέξεις που συνδέονται με τη φιλία, τον σεβασμό, την αποδοχή και την πολυπολιτισμικότητα. Χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες των εργαλείων Word Art, δημιούργησαν εντυπωσιακές συνθέσεις, δίνοντας χρώμα και μορφή στις αξίες που πρεσβεύει το πρόγραμμά μας. Η δραστηριότητα αυτή όχι μόνο ενίσχυσε τη δημιουργική έκφραση και τη συνεργασία, αλλά έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να στοχαστούν πάνω στη σημασία της διαφορετικότητας στη σχολική και στην ευρύτερη κοινωνική ζωή.

Σε μία ακόμη εξαιρετική δράση του έργου μας, οι μαθητές μας πήραν μέρος στην "Video Interview". Κάθε παιδί ή ομάδα παιδιών προετοίμασε και παρουσίασε σύντομες συνεντεύξεις μέσω βίντεο, απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούσαν την καθημερινότητά τους, τα ενδιαφέροντά τους και στοιχεία της κουλτούρας τους.
Η διαδικασία βοήθησε τους μαθητές:
📌 Να εξασκήσουν τα Αγγλικά τους σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας.
📌 Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση τους μπροστά στην κάμερα.
📌 Να γνωρίσουν καλύτερα τους εταίρους τους από τις άλλες χώρες, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές.








Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έγιναν πραγματικοί "δημοσιογράφοι της διαφορετικότητας", προάγοντας την αλληλοκατανόηση και τη διαπολιτισμική επικοινωνία.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Στο κλίμα των γιορτών, οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δράση "Christmas and New Year Pictionary", μια διασκεδαστική δραστηριότητα ανταλλαγής λέξεων και εικόνων με θέμα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Τα παιδιά επέλεξαν γιορτινές λέξεις, τις εικονογράφησαν με δημιουργικότητα και τις ανάρτησαν στον κοινό μας χώρο στο TwinSpace. Στη συνέχεια, οι εταίροι από τις άλλες χώρες προσπαθούσαν να τις αναγνωρίσουν, μαθαίνοντας ταυτόχρονα πώς λέγονται αυτές οι λέξεις στις διαφορετικές γλώσσες. Η δράση:
🎄 Καλλιέργησε τη γλωσσική ευαισθητοποίηση και την πολυγλωσσία.
🎄 Ενίσχυσε την πολιτισμική ανταλλαγή και την εορταστική διάθεση.
🎄 Προήγαγε τη συνεργασία και τη διασκέδαση μεταξύ των εταίρων.

Μέσα από απλές, αλλά ουσιαστικές στιγμές, τα παιδιά έμαθαν πως οι γιορτές, παρόλο που γιορτάζονται με διαφορετικά έθιμα σε κάθε χώρα, ενώνουν τους ανθρώπους σε μια κοινή γλώσσα χαράς και αγάπης.


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Με έμπνευση, δημιουργικότητα και συνεργασία, οι μαθητές μας συμμετείχαν στη δημιουργία του ημερολογίου του έργου για το 2025. Κάθε σχολείο-εταίρος ανέλαβε να αποτυπώσει έναν μήνα, παρουσιάζοντας στοιχεία από την τοπική κουλτούρα, τις γιορτές ή την καθημερινότητα των παιδιών. Οι δημιουργίες όλων ενώθηκαν σε ένα υπέροχο ψηφιακό ημερολόγιο, που θα συνοδεύσει την πορεία του έργου μας καθ’ όλη τη νέα χρονιά.
Η δράση αυτή βοήθησε τους μαθητές:
📅 Να συνεργαστούν σε διεθνές επίπεδο.
📅 Να αναδείξουν την ταυτότητά τους και τα πολιτισμικά τους χαρακτηριστικά.
📅 Να αναπτύξουν δεξιότητες σχεδιασμού και παρουσίασης.

Το ημερολόγιο του 2025 αποτελεί έναν ακόμη κρίκο που ενώνει τα παιδιά της Ευρώπης σε μια αλυσίδα αλληλοκατανόησης, φιλίας και αποδοχής της διαφορετικότητας.

https://www.canva.com/design/DAGbmCFepaQ/rcmg1wpd13gDqvHNRMP_cw/view?utm_content=DAGbmCFepaQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=embeds&utm_source=link

Μία ακόμη σημαντική στιγμή για το έργο μας ήταν η νέα διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών με τους ευρωπαίους εταίρους τους. Τα παιδιά συνδέθηκαν ζωντανά, παρουσίασαν τις εργασίες τους, αντάλλαξαν απόψεις και συμμετείχαν σε δραστηριότητες που είχαν προετοιμαστεί για την ημέρα αυτή.
Η δράση αυτή:
🌟 Ενίσχυσε τις δεξιότητες επικοινωνίας στα Αγγλικά.
🌟 Προήγαγε την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
🌟 Δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς φιλίας με τους μαθητές των άλλων χωρών.

Οι ζωντανές συναντήσεις αποδεικνύονται κάθε φορά εξαιρετικής σημασίας, καθώς δίνουν ζωή στην έννοια της ευρωπαϊκής κοινότητας μάθησης και ενισχύουν το αίσθημα του "μαζί", παρά την απόσταση.


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 

Virtual School Trip

Μέσα από μία ευφάνταστη εικονική σχολική εκδρομή, οι μαθητές ταξίδεψαν διαδικτυακά και γνώρισαν τα σχολεία των εταίρων τους, τους συμμαθητές τους από άλλες χώρες, αλλά και στοιχεία από τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα διαφορετικών πολιτισμών. Η δράση αυτή έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να "ανοίξουν παράθυρα" στον κόσμο, να ενισχύσουν την ενσυναίσθησή τους και να αναπτύξουν δεξιότητες πολυπολιτισμικής επικοινωνίας.

School Quiz
Στη συνέχεια, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα ευχάριστο και εκπαιδευτικό διαδικτυακό κουίζ, όπου κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με τα σχολεία-εταίρους και την καθημερινότητά τους. Μέσα από το κουίζ, ενίσχυσαν τις γνώσεις τους για τις άλλες χώρες, ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας και ανταλλαγής πληροφοριών και ήρθαν πιο κοντά στους συνομηλίκους τους από όλη την Ευρώπη.

Οι δύο αυτές δράσεις αποτέλεσαν ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα στην καλλιέργεια της αποδοχής, του σεβασμού και της κατανόησης της διαφορετικότητας — αξίες απαραίτητες για τους ενεργούς και συνειδητοποιημένους πολίτες του αύριο.









ΜΑΡΤΙΟΣ
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον πολιτισμό του άλλου, οι μαθητές μας προετοίμασαν και παρουσίασαν παρουσιάσεις για τις χώρες τους.

Μέσα από τις εργασίες αυτές, τα παιδιά:
🌍 Μοιράστηκαν πληροφορίες για τη γεωγραφία, την ιστορία, τα έθιμα και τις παραδόσεις της Ελλάδας.
🌍 Γνώρισαν ενδιαφέρουσες πτυχές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
🌍 Καλλιέργησαν την πολιτισμική ευαισθητοποίηση και την εκτίμηση της ποικιλομορφίας.

Η δράση αυτή ενίσχυσε τις δεξιότητές τους στην έρευνα, την παρουσίαση και την αγγλική γλώσσα, ενώ παράλληλα έφερε όλους τους συμμετέχοντες πιο κοντά, ενισχύοντας τον σεβασμό και την κατανόηση του «άλλου».




Η διασκέδαση συνδυάστηκε με τη μάθηση μέσα από την ενότητα Kahoot Games.
Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε παιχνίδια γνώσεων που ετοίμασαν οι εταίροι του έργου, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικές με τα θέματα της διαφορετικότητας, των πολιτισμών και των κοινών μας εμπειριών.
Η δράση αυτή:
🎮 Προήγαγε την άμιλλα και την ευγενή συναγωνιστικότητα.
🎮 Ενίσχυσε τη χρήση της αγγλικής γλώσσας με φυσικό και ευχάριστο τρόπο.
🎮 Βοήθησε τα παιδιά να θυμηθούν και να εμπεδώσουν όσα έμαθαν στο έργο.

Τα παιδιά απόλαυσαν ιδιαίτερα την εμπειρία, αφού το παιχνίδι έγινε αφορμή για να γελάσουν, συνεργαστούν και ανανεώσουν τις γνώσεις τους για την ποικιλομορφία των πολιτισμών.

https://kahoot.it/solo/?quizId=73a09cda-3e6c-41ee-98a1-fc35fd291e5d&gameMode=nano

ΑΠΡΙΛΙΟΣ-MAΪΟΣ

Εξερεύνηση Γλωσσικής Ποικιλομορφίας
  • 1. Παρουσίαση Λέξεων στη Μητρική Γλώσσα:
    Οι μαθητές κάθε σχολείου-εταίρου δημιούργησαν σύντομα βίντεο χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Chatterpix, στα οποία παρουσίαζαν λέξεις στη μητρική τους γλώσσα. Κάθε βίντεο περιλάμβανε τη λέξη στη μητρική γλώσσα, την αγγλική μετάφραση και τη γραπτή μορφή και των δύο. Τα βίντεο αναρτήθηκαν σε κοινό Padlet για να τα δουν όλοι οι συμμετέχοντες.

    2. Εξάσκηση σε Ξένες Γλώσσες:
    Οι μαθητές εξασκήθηκαν στο λεξιλόγιο των άλλων γλωσσών των εταίρων, προσπαθώντας να προφέρουν λέξεις από διαφορετικές γλώσσες. Τα βίντεο με τις προσπάθειές τους αναρτήθηκαν σε ξεχωριστό κοινό Padlet.

    Χρησιμοποιούμενα Εργαλεία:
    Chatterpix
    Padlet
    Learning Apps




ΙΟΥΝΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια του Ιουνίου ολοκληρώθηκε το έργο με σειρά τελικών δράσεων και αξιολόγηση:

Final Product: E‑Book – Δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό βιβλίο που περιέχει αποτελέσματα και δημιουργίες όλων των μαθητών.



Evaluation Surveys – Διεξήχθησαν έρευνες αξιολόγησης για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με στόχο την ανατροφοδότηση.


Analysis – Αναλύθηκαν τα αποτελέσματα από τις έρευνες αξιολόγησης.


Certificates of Participation – Απονεμήθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς.