Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

 Στις 5 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της «Πανελληνίας ημέρας Σχολικού Αθλητισμού», πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας μια σειρά από εκδηλώσεις  βασισμένες στα  «Ολυμπιακά ιδεώδη». Αρχικά όλες οι τάξεις χωρίστηκαν σε δύο τμήματα (Α΄, Β΄, Γ΄ & Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄). Κάθε τμήμα παρακολούθησε στην αίθουσα εκδηλώσεων μια ωριαία παρουσίαση με την εξής θεματολογία:



Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεις:

Α) «Η Δέσποινα και το περιστέρι» (Διασκευή από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά) https://www.youtube.com/watch?v=dJmscgaeJ70

Β) «Ο Αρχαιούλης- Η αγωνία του πεντάθλου» (προσαρμοσμένο για μαθητές του δημοτικού) https://www.youtube.com/watch?v=CjnDUDMbinU

Γ) «Από τους αρχαίους χρόνους …. στο σήμερα» (Στιγμιότυπα Ολυμπιακών και παραολυμπιακών αγώνων)  https://www.youtube.com/watch?v=BL2XAB74o-A ,  https://www.youtube.com/watch?v=QAxcx6oZ_fk

Δ) 4 βίντεο αφιερωμένα σε 4 σημαντικούς αθλητές που μέσα από τις πράξεις τους  μας ενέπνευσαν  τα ιδεώδη της ισότητας, της αλληλεγγύης, του "ευ αγωνίζεσθαι" ….
Στέλιος Κυριακίδης: https://www.youtube.com/watch?v=fe3wB7iAh_g

Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεις:

Α) Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, Ιστορία και Ολυμπιακά Ιδεώδη (μονταρισμένο βίντεο από ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ) : https://vimeo.com/141324862

Β) Νεότεροι Ολυμπιακοί Αγώνες και Ολυμπιακός ύμνος : https://vimeo.com/147077322

Γ) & Δ)  από την προηγούμενη παρουσίαση.


  Στην αυλή οι μαθητές της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης  έπαιξαν συνεργατικά   παιχνίδια με σκοπό την καλλιέργεια της ομαδικότητας και της αλληλοβοήθειας. Οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης έπαιξαν Boccia (παραολυμπιακό άθλημα) καθώς επίσης και καλαθοσφαίριση με προσαρμοσμένους, στην ανάπτυξη της συνεργασίας,  κανονισμούς.


   Στις τάξεις τους οι μαθητές έκαναν τις εξής δράσεις:

Α1: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Η κάθε ομάδα ήταν και μία Ήπειρος. Μοιράστηκαν χαρτιά στο χρώμα της κάθε Ηπείρου και έφτιαξαν τους Ολυμπιακούς Κύκλους με πλαστελίνη. Έπειτα κάθε ομάδα  έφτιαξε με πλαστελίνη τον δικό της Ολυμπιακό Κύκλο σε μεγάλο χαρτόνι. Στην αυλή  οι μαθητές έκαναν ορισμένα από τα παραολυμπιακά αθλήματα: τρέξιμο με συνοδό για αθλητές με απώλεια όρασης (δέσαμε τα μάτια του «αθλητή» ) και τρέξιμο με δεμένο το ένα χέρι.

Α2Συζήτηση σχετικά με την παρουσίαση που προηγήθηκε. Τι είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες; Πότε και πού ξεκίνησαν; Τι σημαίνουν οι κύκλοι και τα χρώματα; Μετά οι μαθητές έφτιαξαν με πλαστελίνες τους Ολυμπιακούς κύκλους και έγραψαν λέξεις όπως π.χ. ειρήνη. Το επόμενο δίωρο εξηγήσαμε τους Αγώνες Special Olympics, ποιοι  παίρνουν μέρος και την έννοια των λέξεων όπως αλληλεγγύη, ισότητα….

Β1: Πραγματοποιήθηκε διαλογική συζήτηση για την ημέρα. Δόθηκαν φύλλα εργασίας για τα παραολυμπιακά αθλήματα. Κατόπιν οι μαθητές ζωγράφισαν σε χαρτόνια τους Ολυμπιακούς Κύκλους. Σε συνεργασία με το τμήμα Β1, τα παιδιά σχημάτισαν με τα σώματά τους λέξεις όπως ειρήνη, φιλία, άμιλλα, στην αυλή του σχολείου.

Β2Τα παιδιά ζωγράφισαν το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων, έγινε καθρεπτισμός των γραμμάτων της ονομασίας των αθλημάτων, διαβάσαμε απόσπασμα από το λογοτεχνικό έργο της Δέσποινας Στίκα  «Μακαρονολυμπιάδα» και δημιούργησαν ομαδικά την αφίσα. Σε συνεργασία με το τμήμα Β2, τα παιδιά σχημάτισαν με τα σώματά τους λέξεις όπως ειρήνη, φιλία, άμιλλα, στην αυλή του σχολείου.

Γ1: Οι μαθητές απεικόνισαν αισθητικά τα μηνύματα της ημέρας και ανέδειξαν ως βασικό στόχο τόσο των Ολυμπιακών όσο και των Παραολυμπιακών Αγώνων την ευγενή άμιλλα, ενώ ως ταπεινή αμοιβή οι αθλητές στεφανώνονταν με τον κότινο.

Γ2Οι μαθητές προσέγγισαν διεπιστημονικά τα μηνύματα της ημέρας μέσα από τη Γλώσσα και την Ιστορία με αποτέλεσμα να αποτυπώσουν ατομικά με αφηγηματικό γραπτό λόγο και ομαδικά με κατασκευή κόμικ την έμπνευση του Ηρακλή να καθιερώσει την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων προς τιμή του πατέρα του Ολύμπιου Δία.

Δ1 & Δ2 : Οι μαθητές δημιούργησαν από κοινού αφίσα με το σύμβολο των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων, ενώ κατά μήκος της ο καθένας έγραψε λέξεις και φράσεις που αφορούσαν τα Ολυμπιακά Ιδεώδη.

Ε1, Ε2, ΣΤ: Οι μαθητές παρακολούθησαν την προβολή animation
Α) «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας» https://www.youtube.com/watch?v=IaW8e9uNDsM . Κατόπιν αποφάσισαν να φτιάξουν τα δικά τους «γυαλιά διαφορετικότητας» από απλά υλικά και στους βραχίονές τους έγραψαν λέξεις κλειδιά σχετικά με το θέμα της διαφορετικότητας όπως φύλο, εθνικότητα κλπ. Έπειτα τα φόρεσαν με πολύ ευχάριστα  συναισθήματα, λέγοντας ότι πλέον θα τους βλέπουν όλους «με άλλη ματιά».
Β) «Strange fruit» https://www.youtube.com/watch?v=Ffw214wO4YEΈγινε σχολιασμός των όσων είδαν και αποφάσισαν να φτιάξει η κάθε ομάδα το δικό της δέντρο από μαύρο  χαρτόνι και ένα τσεκούρι στη βάση του  με τίτλο «Ξεριζώνοντας το ρατσισμό». Μέσα στον κορμό έγραψαν έννοιες συνδεδεμένες με τον ρατσισμό. Αποφάσισαν και υπέγραψαν, η κάθε ομάδα στο δικό της δέντρο, ότι πλέον θα ξεριζώσουν στην καθημερινότητά τους τέτοιες έννοιες ρατσισμού.
Γ) «Anti-Bullying Film Gets Shorter Every Time You Share It»  https://www.youtube.com/watch?v=DQzNYEPMIPAΚάθε ομάδα πέρασε τα δικά της συνθήματα κατά του σχολικού εκφοβισμού κυρίως σε χαρτόνια  με τη μορφή πανό που θα κοσμούν τις αίθουσες και τους διαδρόμους του σχολείου.

Τέλος οι μαθητές  της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ στην αίθουσα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, συμμετείχαν  συνεργατικά στη δημιουργία ενός Answergarden με τίτλο «Ποια είναι τα Ολυμπιακά Ιδεώδη;»