Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού



Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στο πλαίσιο της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού  έλαβαν χώρα στο σχολείο μας μια σειρά από δράσεις εμπνευσμένες από τη φετινή θεματολογία  :«Νοιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους».
Η  Α΄ και Β’  τάξη  παρακολούθησε στην αίθουσα εκδηλώσεων την ταινία κινουμένων σχεδίων «Ο Σίμπα στο παγκόσμιο κύπελλο» , μέσα από την οποία  τα παιδιά ακολούθησαν τη διαδρομή μιας ομάδας μικρών ζώων προς τη συμμετοχή τους στο παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου.  Η Γ’ και Δ’ τάξη παρακολούθησε το «Μικρό Νικόλα στους αγώνες στίβου» καθώς και το «Σον το πρόβατο» στους  ChampionSheeps…”  , μία διαφορετική εκδοχή των ίδιων αγώνων .
Στο προαύλιο του σχολείου πραγματοποιήθηκε Τουρνουά Μπάσκετ μεταξύ όλων των τμημάτων της Ε’ και ΣΤ’ τάξης. Στις δύο πρώτες ώρες  έγιναν οι προκριματικοί αγώνες ( σε ξεχωριστή κατηγορία αγοριών – κοριτσιών ) ενώ την τρίτη ώρα έγιναν οι μικροί  και οι μεγάλοι τελικοί για κάθε κατηγορία. Τους τελικούς αγώνες τους παρακολούθησαν και οι τάξεις Γ΄ και Δ΄, ενώ τα αποτελέσματα , τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές  που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια των αγώνων  αποτέλεσαν….  τροφή για σκέψη και συζήτηση.
Οι Γ’ - Δ΄  καθώς και οι Α’ - Β’ τάξεις έπαιξαν ομαδικά – συναγωνιστικά παιγνίδια  στην αυλή του σχολείου .  
Μέσα στις τάξεις  πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:


Στ 1 –Στ2
Παίρνοντας αφορμή από τους αγώνες μπάσκετ, που διεξήχθησαν στο προαύλιο του σχολείου μεταξύ των μαθητών ( αγοριών και κοριτσιών) της Ε΄ και Στ΄ τάξης , έγινε αναφορά στην τάξη για τα ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα, θερινών και χειμερινών Ολυμπιακών αγώνων, και τα ολυμπιακά ιδεώδη του « Ευ αγωνίζεσθε ».
Οι μαθητές, αφού τα χώρισαν σε κατηγορίες , όπως ατομικά,  ομαδικά, αθλήματα στίβου, νερού,  πολεμικών τεχνών κ.ά. ,  μίλησαν για τους πρόσφατους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες, που έγιναν στο Ρίο και είπαν τις εντυπώσεις τους απ’ αυτούς.
Τέλος έγινε συζήτηση για τα αθλήματα, στα οποία συμμετέχουν οι ίδιοι οι μαθητές και τονίστηκαν όχι μόνο τα θετικά στοιχεία, που παίρνουν καθημερινά από την ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό, αλλά και η επίδραση του αθλητισμού στη ζωή των νέων. 

Ε1
     Με αφορμή την ήττα της ομάδας μπάσκετ του τμήματος από την αντίστοιχη του Ε΄2 στον τελικό που έγινε την προηγούμενη ώρα στο προαύλιο του σχολείου, έγινε διαλογική συζήτηση μέσα στην αίθουσα ,ώστε να αναδειχθεί περισσότερο αξία του αθλητισμού , η χαρά της άθλησης και της συμμετοχής στα αθλήματα και λιγότερο η χαρά της νίκης, αλλά και ή παιδευτική αξία του αθλητισμού στη  διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών. Έγινε κατανοητή επίσης  η αναγκαιότητα ενός πιο δραστήριου τρόπου ζωής των παιδιών και παρακινήθηκαν ώστε να συμμετέχουν σε οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας , με απώτερο στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και την καλλιέργεια και ενίσχυση της ευεξίας.
Ε2
Στο τμήμα Ε2, επιδιώξαμε να ενισχύσουμε τη δυναμική της άσκησης και του αθλητισμού γενικότερα ως ένα μέσο που δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την προαγωγή της υγείας , τη διαμόρφωση της προσωπικότητας και της ψυχοσωματική ανάπτυξης. Αυτό, άλλωστε, αποτελεί το μεγαλύτερο και ουσιαστικότερο «έπαθλο» ενασχόλησης με τον αθλητισμό και τα σπορ γενικότερα. Με αφορμή, λοιπόν, τις αθλητικές δραστηριότητες των μαθητών, έγινε  συζήτηση μέσα στην τάξη, ώστε να αναδειχθεί η αξία του αθλητισμού και η χαρά της άθλησης και της συμμετοχής στα αθλήματα. Αναφέραμε, επίσης,  την αναγκαιότητα ενός πιο δραστήριου τρόπου ζωής των παιδιών με σκοπό την μελλοντική τους συμμετοχή σε κάποια αθλητική δραστηριότητα.
Τέλος, ζωγράφισαν οι μαθητές ένα σκίτσο με τη σημαντικότερη στιγμή από την ημέρα, συνδυασμένη με μια μικρή λεζάντα


Γ1-Γ2
Το πρώτο δίωρο ενωθήκαμε οι δύο τάξεις και μιλήσαμε για την ιστορία των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων(σύνδεση με το μάθημα της Ιστορίας)και  ταξιδέψαμε μέσα από ένα ντοκιμαντέρ στην Αρχαία Ολυμπία! Τα παιδιά παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ και στη συνέχεια αναλύσαμε αρκετά τον όρο <<εκεχειρία>> σύνδεση με τον πόλεμο και τους πρόσφυγες. Τέλος βάλαμε στους μαθητές ένα βίντεο από του αγώνες στο Ρίο  ,όπου μια αθλήτρια βοήθησε την άλλη!Τα παιδιά κατανόησαν μέσα από αυτό ,ότι το παν δεν είναι η νίκη και η πρωτιά, αλλά  η ευγενής άμιλλα.


Β1-Β2
Την Πανελλήνια ημέρα του Σχολικού Αθλητισμού αφού μιλήσαμε για τα διάφορα αθλήματα και για τους Ολυμπιακούς αγώνες, στη συνέχεια ζωγραφίσαμε κάτι που είχε σχέση με όλα αυτά  που είχαμε αναφέρει. Στο τέλος  σε ένα χαρτόνι γράψαμε συνθήματα όπως: Όχι στη Βία, Ναι στη φιλία που είναι σύμφωνα με το πνεύμα του αθλητισμού.
Επίσης χωρίσαμε τα αθλήματα σε ομαδικά και ατομικά και φτιάξαμε κολλάζ .
Ακόμη κάναμε αγώνες άλματος μέσα στην τάξη και μετρήσαμε τις επιδόσεις μας με το μέτρο αφού ήμασταν και στη σχετική ενότητα των Μαθηματικών.

Α1-Α2
Στην τάξη μας (Α΄τάξη)μιλήσαμε για την αξία του αθλητισμού και της γυμναστικής ενώ τονίσαμε ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλή διάθεση αλλά και να βοηθήσει άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και προβλήματα υγείας. Καταλήξαμε μετά από συζήτηση  πως ο αθλητισμός και τα αθλήματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή των  παιδιών, τα κάνει πιο χαρούμενα και τα εισάγει στο πνεύμα της αλληλεγγύης και της συνεργασίας .
Έγινε παρουσίαση πολλών ολυμπιακών αθλημάτων με ιδιαίτερη βαρύτητα σε μη διαδεδομένα όπως η ιππασία, η ξιφασκία, η ενόργανη γυμναστική, το τραμπολίνο, η σκοποβολή κ.α.
Τέλος οι μαθητές ζωγράφισαν το αγαπημένο τους άθλημα .