Δράσεις για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο (ιι)



Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο (6 Μαρτίου), πραγματοποιήθηκαν στην τάξη κάποια βιωματικά παιχνίδια με σκοπό την περαιτέρω ευαισθητοποίηση των μαθητών στο ανησυχητικό αυτό φαινόμενο της βίας και την επαγρύπνηση όλης της σχολικής κοινότητας για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσής της και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών.
Πιο συγκεκριμένα, συζητήθηκε εκτενώς το πρόβλημα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και οι μαθητές έπαιξαν 2 βιωματικά παιχνίδια.
Ειδικότερα, τα παιδιά  συγκεντρώθηκαν για μία διδακτική ώρα στην τάξη μαζί με τη δασκάλα του τμήματος και την κυρία Παπουτσάκη Ειρήνη. Εκεί συζήτησαν συντονισμένα και με βάση συγκεκριμένους άξονες θέματα και περιστατικά που σχετίζονται με τη λεκτική / σωματική βία και τον εκφοβισμό και εξέφρασαν τις απόψεις τους και τους προβληματισμούς τους. Αναφερθήκαμε και εξηγήσαμε τους ρόλους  του Θύτη, του Θύματος και του Παρατηρητή και πώς πρέπει να συμπεριφέρονται αν πέσει στην αντίληψή τους κάποιο περιστατικό.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπογραμμίστηκε το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έρχεται στο Σχολείο χωρίς να φοβάται, η ανάγκη της επικοινωνίας και της λεκτικής έκφρασης των συναισθημάτων και η υποχρέωση όλων να προστατεύουν και να ενισχύουν με τη φιλία τους τα παιδιά που κινδυνεύουν να γίνουν θύματα σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Την επόμενη μέρα, προβλήθηκε σύντομο βίντεο με αντίστοιχο περιεχόμενο το οποίο προβλημάτισε τα παιδιά και σχολιάστηκε εκτενέστερα.