Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, την « 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» , πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας μια σειρά από εκδηλώσεις, αφιερωμένες στην ημέρα αυτή καθώς και στο κεντρικό μήνυμα «Αθλούμαι – χαράΖΩ το μέλλον».
Αγώνας Ανώμαλου δρόμου σε Ομάδες
Α-Β τάξη : 250μ.
Γ-Δ τάξη : 500μ.
Ε-ΣΤ τάξη: 750μ.
Στόχος του συγκεκριμένου αγώνα δεν ήταν να αναδειχθεί η πιο γρήγορη ομάδα, αλλά τα μέλη της κάθε ομάδας να τρέξουν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα όλα μαζί και να τερματίσουν … σαν μια γροθιά..!
Oι μαθητές κάθε τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες των 8 περίπου ατόμων (ανάλογα με το δυναμικό του εκάστοτε τμήματος), επιλέγοντας κάθε μια το χρώμα που επιθυμούσε. Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα τα παιδιά είχαν δεμένο στο χέρι τους ένα μπαλόνι με το χρώμα της ομάδας τους, ενώ κάθε τάξη συμμετείχε ξεχωριστά.
Την ευθύνη της ασφάλειας του χώρου διεξαγωγής του αγώνα ανέλαβε η Τροχαία με την πολύτιμη βοήθεια αρκετών εθελοντών γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας .
Επίσης συμμετείχαν εθελοντές του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού προκειμένου να προσφέρουν τις Πρώτες Βοήθειες .
Μετά τον αγώνα μοιράστηκαν στους μαθητές υγιεινά σνακ και συγκεκριμένα γιαουρτάκια και κρέμες τα οποία προσέφερε τοπική γαλακτοβιομηχανία καθώς και μήλα από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου… Γιατί ο αθλητισμός σε συνδυασμό με την σωστή διατροφή μας βοηθούν να …χαράξουμε το μέλλον μας σε υγιεινή βάση.
Γνωριμία με την πάλη
Τα παιδιά ανά τάξη παρακολούθησαν ένα εργαστήριο για άθλημα της πάλης διάρκειας περίπου 30 λεπτών στο προαύλιο του σχολείου, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δημητράκη Λεωνίδα μαζί με άλλους αθλητές. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με ένα άθλημα το οποίο έχει αναδείξει πολλούς πρωταθλητές από το νομό μας σε Πανελλήνιο αλλά και Παγκόσμιο επίπεδο.
Το πρόγραμμα των βιωματικών δράσεων ήταν το εξής:
Ομαδικός ανώμαλος δρόμος
|
Εργαστήριο πάλης
| ||
ΣΤ
|
10:00-10:15πμ
|
11:00-11:30
| |
Ε
|
10:20-10:35πμ
|
9:15-9:45
| |
Δ
|
10:40-11:00πμ
|
12:00-12:30
| |
Γ
|
11:05-11:20μμ
|
12:30-12:45
| |
Β
|
11:25-11:40μμ
|
10:30-11:00
| |
Α
|
11:45-12:00μμ
|
10:00-10:30
|
Φωτογραφίες των μικρών αθλητών…
Τα παιδιά τοποθέτησαν δικές τους φωτογραφίες σε έναν μεγάλο φελοπίνακα στις οποίες απεικονίζονται την ώρα που βρίσκονται σε ….δράση , ως μικροί αθλητές , προτρέποντας τους συμμαθητές τους να ξεκινήσουν και εκείνοι τον αθλητισμό…
Κατασκευή αφισών
Ο καθηγητής των εικαστικών μαζί με τους μαθητές φιλοτέχνησαν τις ….αφίσες της ημέρας.
Παράλληλες δράσεις
Οι μαθητές εκτός από τις βιωματικές δράσεις οι οποίες έλαβαν χώρα στον εξωτερικό χώρο του σχολείου, συμμετείχαν σε δραστηριότητες μέσα στην τάξη τους σε συνεργασία με τους δασκάλους τους καθώς και με τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων. Πιο συγκεκριμένα:
Α΄ τάξη
Διάβασαν και συζήτησαν τα παραμύθια του Αισώπου «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας» και «Ο λαγός και χελώνα» . Επίσης έμαθαν τα χρώματα και χωρίστηκαν στις ομάδες , ακούγοντας το ανάλογο cd.
B’ τάξη
Έγινε ανάγνωση της ιστορίας «Η Τούμπα η Κωλοτούμπα» από το Ανθολόγιο καθώς επίσης και η προβολή της ταινίας κινουμένων σχεδίων με το μύθο του Αισώπου « Ο λαγός και η χελώνα » . Στη συνέχεια ,παίρνοντας αφορμή από τον αγώνα των δύο ζώων στο μύθο, έγινε συζήτηση για τις αξίες του αθλητισμού τονίζοντας περισσότερο την υπομονή και την επιμονή που πρέπει να έχει κάποιος , ώστε να αγωνίζεται με όλες του τις δυνάμεις και φυσικά να έχει πίστη στον εαυτό του παρόλο που μπορεί να δείχνει αδύναμος και ‘’ μικρός ‘’ απέναντι στον αντίπαλό του. Εξάλλου σημασία έχει η συμμετοχή σ’ έναν αγώνα κι όχι η νίκη. Έπειτα οι μικροί μαθητές ζωγράφισαν το μύθο καθώς κι ένα αγαπημένο τους άθλημα.
Γ΄ τάξη
Έγινε ανάγνωση και κατανόηση μικρών ιστοριών από τη το βιβλίο της Ζωής Βαλάση . Με αφορμή τα παραπάνω κείμενα έγινε συζήτηση για τα οφέλη του αθλητισμού καθώς και για τη δημιουργία των Ολυμπιακών Αγώνων .Επίσης τα παιδιά ζωγράφισαν το άθλημα που κάνουν ή που θα ήθελαν να κάνουν.
Δ΄τάξη
Διαβάστηκαν οι ιστορίες: «Οι μοιραία αρματοδρομία», «Ο μικρός δισκοβόλος», « Αγώνες εξυπνάδας» από το βιβλίο της Ζωής Βαλάση . Έγινε διαλογική συζήτηση σχετικά με τους αγώνες (αθλήματα) αλλά και για τους άλλους αγώνες (της ζωής και της επιβίωσης). Έγινε αναφορά και στον Παύλο Μάμαλο (χρυσό παραολυμπιονίκη) καθώς και στις συμπεριφορές που είχε δεχθεί στο σχολείο του. Τα παιδιά εικονογράφησαν μια ιστορία και κατασκεύασαν σελιδοδείκτες . Τέλος ζωγράφισαν το αγαπημένο τους άθλημα.
Ε΄- ΣΤ΄ τάξη
Οι μαθητές κατασκεύασαν κολάζ βασισμένο στη θεματολογία της ημέρας καθώς επίσης βοήθησαν στην οριοθέτηση και το στολισμό του αγωνιστικού χώρου.
Τέλος έγινε προβολή DVD με θέμα την ανακύκλωση στον μπλε κάδο.