Ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος "Ταπερίστας": Α΄τάξη


Η Α΄ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στη δράση «Ταπερίστας» τη σχολική χρονιά 2024-25. Η Α΄ τάξη αποτελείται από 25 μαθητές και μαθήτριες και οι δράσεις ήταν βιωματικές, ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον των παιδιών, να δώσει καινούριες γευστικές εμπειρίες και να τα ωθήσει σε νέες υγιεινές συνήθειες. Επίσης επιλέχθηκε οι δραστηριότητες να έχουν μικρή διάρκεια, προκειμένου να καταγράφονται γρήγορα και εύκολα. 

Η δράση είχε τα εξής χαρακτηριστικά:

Το κάθε παιδί θα έφερνε από ένα φρούτο «ελληνικό», κατά προτίμηση από τον κήπο του ή τον κήπο της γιαγιάς!

Θα χρησιμοποιούσαμε σκεύη πολλαπλών χρήσεων!
Θα καταγράφαμε ατομικά τις φάσεις της δράσης στο μπλοκάκι μας!

και υλοποιήθηκε σε 4 φάσεις

Α΄ΦΑΣΗ

Παρουσίαση τοπικών, εποχιακών φρούτων. Εδώ μιλήσαμε για έννοιες όπως φυσικό, φρέσκο, εποχιακό, τοπικό, 100% φυσικός χυμός, φρουτοσαλάτα, smoothie, για το νερό και τη ζάχαρη στην καθημερινότητά μας.

Παρατηρήσαμε τα φρούτα εξωτερικά και εσωτερικά. Παίξαμε με τα φρούτα. Μιλήσαμε για τα οφέλη τους στην ανθρώπινη υγεία.

Επίσης μιλήσαμε για το ταξίδι που μπορεί να κάνει ένα φρούτο για να φτάσει στο χέρι μας και τι σημαίνει αυτό στην τιμή αλλά κυρίως στην ποιότητα του φρούτου.

Καταγράψαμε στο μπλοκάκι τα φρούτα με λέξεις και ζωγραφιές.

Τέλος μοιραστήκαμε και γευτήκαμε τα φρούτα που ήταν πεντανόστιμα !!!

Υ.Γ. Μία μαθήτρια ταξίδεψε στην Κρήτη για να επισκεφτεί τη γιαγιά της και μας έφερε μπανάνες Κρήτης !!! Τα παιδιά χαρήκανε πολύ !!!

Β ΄ΦΑΣΗ _ ΧΥΜΟΣ – ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΗ

Μια μεγάλη οικογένεια φρούτων του χειμώνα είναι τα εσπεριδοειδή. Έτσι φέραμε στην τάξη μας αυτή την οικογένεια και κυριολεκτικά την …ξεζουμίσαμε.

Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, γρέιπφρουτ!

Φτιάξαμε φρέσκο χυμό, από φρέσκα φρούτα, κομμένα από τους κήπους των παιδιών και τους ήπιαμε αμέσως !!! Πιο φρέσκο δεν γίνεται !!!

Μιλήσαμε για τη βιταμίνη C!

Καταγράψαμε στο μπλοκάκι.

Γ΄ ΦΑΣΗ _ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ

Φέραμε όλοι από ένα φρούτο και τα κόψαμε μικρά κομματάκια. Τα βάλαμε σε ένα ωραίο μπολ.

Κατόπιν στίψαμε το «μαγικό» πορτοκάλι (σαγκουίνι) που δεν κάνει πορτοκαλί χυμό αλλά κόκκινο , από τον κήπο της κυρίας Γεωργίας, και περιχύσαμε τη φρουτοσαλάτα .

Έπειτα, ανακατέψαμε τα φρούτα και ανακατεύτηκαν μαζί και τα χρώματα, τα αρώματα, οι γεύσεις δημιουργώντας μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα νοστιμιά και ένα τρόπο σερβιρίσματος με ιδιαίτερη αισθητική.

Η φρουτοσαλάτα μοιράστηκε σε ατομικά μπολάκια και την απολαύσαμε!!!

Τα παιδιά είπαν ότι «σίγουρα θα την φτιάξουμε και στο σπίτι μας!»

Δ΄ ΦΑΣΗ

Σε αυτή τη φάση τα παιδιά έμαθαν να κάνουν smoothies. (Χρησιμοποιήσαμε την αγγλική λέξη διότι έτσι έχει καθιερωθεί και στην ελληνική αγορά.)

Έτσι τα παιδιά πολτοποίησαν αυτή τη φορά τα φρούτα που έφεραν μαζί με χυμό πορτοκαλιών. Κι εδώ χρησιμοποίησαν το «μαγικό» πορτοκάλι γι΄ αυτό το smoothie μας έχει κόκκινο χρώμα !!!

Μοιράσαμε το smoothie σε ποτηράκια και … στην υγειά σας !!!

Ακόμα δόθηκαν ιδέες για συνταγές smoothies όπου μπορούν να ανακατέψουν διάφορα υγιεινά υλικά (βρώμη, ταχίνι, ξηροί καρποί, κακάο, μέλι κ.λ.π.) ανάλογα με τις διατροφικές τους προτιμήσεις και να δημιουργήσουν φρέσκα, χωρίς συντηρητικά, 100 % φυσικά και πεντανόστιμα ροφήματα .

Υ.Γ. Λίγος πάγος ή παγωμένο νερό θα δώσει μία πιο αραιή και δροσερή υφή στο ρόφημά μας!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός κ. Πετρίλη Ξανθίππη

Δείτε την ανάρτηση από το Blog του "Ταπερίστα": https://blogs.sch.gr/periv-dimotika/2025/04/28/oi-taperistas-toy-25oy-dimotikoy-scholeioy-chalkidas-kostis-stefanopoylos